24 d’octubre del 2012

Conèixer la pell



La pell és l’embolcall del nostre cos físic per un total d’uns dos metres quadrats aproximadament que aplega uns dos mil milions de cèl·lules i hauríem de tenir en compte el que això significa.
 
Vol dir que és la que ens delimita físicament i la que ens permet definir-nos, la que manté dintre l’interior i fora l’exterior. Indica que conté una gran quantitat de cèl·lules comunicatives, portadores de informació, cèl·lules encarregades de emmagatzemà energia, hidratar, nodrir, expulsar, regenerar, mantenir, eliminar... i cèl·lules encarregades de totes i cadascuna de les funcions precises i concretes que es poden arribar a donar en el nostre organisme. És per això que la pell és un gran òrgan de màxima importància que hem de mirar-lo com l’embolcall de la meravella que hi ha a dintre.
 
I aquest és el motiu pel que sempre s’ha dit que la cara és el reflex de l’ànima, i és que la pell de la cara en realitat, és la tela on queda dibuixat el nostre viure, ja que cada signe enregistrat, cada senyal, és un toc d’advertiment que ens fa la pell, per cridar-nos l’atenció en un intent de posar llum, a algun aspecte de nosaltres mateixos que no acaba de funcionar perfectament.
 
La clau aquí serà aprendre a desxifrar aquest codi secret, aquest llenguatge personal i intransferible que ens mostra la pell, intentant descodificar cada punt d’alerta i clarificar l’origen i un cop trobat, mirar de reparar el punt inicial on s’ha creat la ferida.
 
Cóm sabrem, però, que tenim que atendre la nostra pell?
 
La resposta és fàcil i és que cadascú té el seu moment, independentment de l’estat de la seva pell. Un s’aixeca un dia i es diu: vull veurem millor, vull sentir-me bé dintre de la meva pell, no sé que em passa, però em noto la pell apagada, o de sobte m’han sortit grans, o taques, o em miro al mirall i em veig tota la cara plena d’arrugues, o no m’agrado... necessito o hauria de fer alguna cosa amb aquesta cara!. Bé, una cosa a tenir en compte és que això no surt d’avui per demà... aquest problema que veiem reflexat al mirall, s’ha estat gestant-se durant un temps, i a ben segur que no l’hem vist abans perquè la nostra mirada no estava enfocada cap al nostre benestar ni la nostra harmonia.
 
Beti Martí